maandag 26 januari 2015

Boer Zoekt Vrouw, the musical?




’t Heeft veel voordelen, van huis uit werken. Maar ook een zeker gemis: koffiepraat. Lekker met z’n allen rond de machine, wachtend op het vullen van de geribbelde plastic bekertjes, de dingen van de dag doornemen. In je eentje thuis is er Senseo, of - als je mazzel hebt - zelfs café de Clooney. Maar de bijbehorende babbel blijft uit. 
Hoewel…een potje whatsappen komt soms aardig in de richting. En als er één onderwerp is dat zich leent voor een ferme formatie van visies is het wel onze nationale trots van het moment: de boeren.

“Geert heeft niet mijn sympathie , té veel vrouwbelust,” verschijnt er in de kleine lettertjes op mijn scherm. “Bertie is in sociaal opzicht wel wat onder de maat, maar misschien is ze tijdelijk dichtgeklapt? Die twijfel wil ik haar nog wel gunnen.” 



Groningse Geert vond ik zelf aanvankelijk best een leuk type. Ondanks hoge leeftijd en verliezen (die ontloopt niemand, als je maar oud genoeg wordt) toch nog optimistisch en positief. Ja, dubbelop, kan je nagaan hoe dik in de plus. Sinds gisteren vind ik hem een beetje too much. Op het kleffe af, met dat geneuzel over de vrouwenhand die alles zo goed kan. Ben bijna benieuwd wat hij nog meer van de vrouwenhand verwacht. Blegh!
“Haha, mee eens. Dáár willen we maar liever niét aan denken.”

Bertie? Zij leek me leuk bij de presentatie. Een 'dijk' van een wijf, om het maar even plat te zeggen. Maar nu komt er niks meer uit. Met de staart tussen de benen sluipt ze weg met de boodschappentas. Tjongejonge. Als je weet dat je bezoek krijgt, haal je toch VANTEVOREN wat in huis?!

“De Texelse boer lijkt het allemaal een lolletje te vinden, vind jij dat ook?”
Texelse janneman? Daar vind ik niet zoveel van. En Tom is vééél te jong (slik) maar what a hell of a body, eh...boy, dirty mind!
Blijft nog over boer Theo. Uit zeer betrouwbare bron heb ik net gehoord dat hij zelfs nog nooit van het hele programma Boer Zoekt Vrouw had gehoord.
“Dat méén je niet. Dus opgegeven door iemand anders?”
Yep. Door vrienden, met de belofte dat er dan 'heel veel leuke lieve vrouwen op zijn farm komen die hij zelf mag uitzoeken'.

Tot slot de allervetse gossip.
Er schijnt wat te zijn tussen boer Tom en....
“Vertel! Ik hoorde ook al dat Tom met iemand anders scharrelde…”
Yvon!
“Wát? Amazing! Da’s breaking the rules.”

Dan zijn ze allemaal de revue gepasseerd. Op z’n janboerenfluitjes, edoch met een geëtaleerde kennis van zaken alsof we hen tot op het bot doorgronden. Psychologie van de koude grond, maar dat past wel bij het boerenleven.

Nog even… Tom en Yvon? Zelf geloof ik het niet hoor. Boerenapekool. Als Vonnebonne onder haar eigen 'kleiduiven' gaat schieten, is dit wis en waarachtig de laatste serie. Dat zou toch jammer zijn.
“Nou ja, dan is altijd nog Tom&Von, the musical. Doei.”
Ja, doei.


Helemaal vergeten. Koffie is koud! 



1 opmerking: