donderdag 12 juni 2014

Holy Smoke


“Nooit meer naar sigaret ruiken!” Zo begon een mailtje dat vanmorgen mijn asbak… eh mailbox binnen rolde. Uurtje of tien, even pauzeren, koffietijd. Peukje erbij? Dacht het niet.


“eGo Smoker Pro,” lokt de onderwerpregel. Ligt het aan mij, dat ik bijna meteen visioenen krijg van een diepe (zwaar doorrookte) stem, een giga-joint of sigaar, smeulend in de handen van een donkere rapper of zo’n stoere mama, met op de achtergrond Bob Marly-muziek? 

Leuker wordt het niet. 
Het vervolg van de tekst doet het net, voorzichtig, aangewakkerde vuurtje van interesse direct weer doven. “Het gebruik van een elektronische sigaret is vele malen minder schadelijk als het roken van tabak, en is ontworpen als een alternatief om het roken van tabak te vervangen.”

“Doordat er geen verbranding plaatsvindt, krijgt u geen teer en andere carcinogene stoffen binnen. De damp van een elektronische sigaret is nagenoeg geurloos en snel vervlogen, hecht niet aan uw gebit, en is vrijwel niet storend voor uw medemens.”
Jaja, waar rook is, is vuur. Wat dacht je van niet roken? Wél zo gezond.

Of… niet?
“Rook gezond en bespaar tot €2000 per jaar!”
Nou ben ik best bereid wat extra geld te verdienen, maar wie zich laat leiden door zo’n stupide rookgordijn, is de sigaar. Deze belofte zet mij niet in vuur en vlam.
“Probeer het vandaag!” Ook het zoveelste uitroepteken trekt mij niet over de streep.
Ik denk dat ik nog maar even tot (over)morgen uitstel wat ik vandaag ook best laten kan

Holy smoke, dit geeft geen “light my fire” in de vredespijp.
Het enige rooksignaal dat ik hierop zou willen uitzenden, is SMHOK.

Smashing My Head On Keyboard.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten